Strona główna na dzień dobry

16 lipca 2022

Wyżej się nie da. Motocyklowy Fenix.

Dzień ósmy.

Wyżej w Europie motocyklem wjechać nie można - Lodowiec Retenbach. 2798m npm. A ja tam dojechałem. Taki miałem główny cel mojej wyprawy.

Chyba niewielu bikerów wie, że najwyżej położona asfaltowa droga w Europie prowadzi na lodowce Rettenbach i Tiefenbach. Trasa równie malownicza, bardziej dzika (więcej adrenaliny) i pusta (najwięcej było rowerzystów). Na samej górze było dwóch bikerów - ja i Duńczyk. A na lodowiec to można sobie wejść i porzucać się śnieżkami. To jest to! Nikt nie trąbi, nikt nie pogania. Dzika, ostra i monumentalna przyroda. Rewelacja! Kto nie był, niech zaplanuje (pizzy i magnesików tam nie kupisz).

Nie chciało mi się wracać ale kolejna perełka czekała.

Najwyżej położona w Europie ogólnodostępna droga asfaltowa



Wybieraj: Rettenbach czy Tiefenbach

   


Lodowiec na Rettenbach
 

 Jak Feniks odrodziło się Top Mountain Motorcycle Museum ze zgliszczy pożaru, który w styczniu 2021 strawił kolekcję 250 motocykli. Widziałem już wiele ekspozycji ale gdy tam wszedłem samo mi się wyrwało "o kurwa, o ja pierdolę". Tego nie da się obejrzeć, to można tylko chłonąć. Jeśli chciałbyś zatrzymać się przy każdym eksponacie na 1 minutę to zwiedzałbyś to miejsce przez 5 godzin. I znów "naj" - to najwyżej położone muzeum, bo jest na wysokości 2175m npm.

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co o tym myślisz.

Z wizytą u Marii Konopnickiej

 Dzisiejsza przejażdżka była raczej testem nowego sprzętu ale nie marnowałem czasu. Wybrałem gminne dróżki by poszukać ciekawych miejsc. A t...