Strona główna na dzień dobry

10 lipca 2021

Z wizytą u Saab'a

 Po grillu jak to po grillu. Zwłaszcza po 30 latach. Rano niewiele się chce. Ale mnie się chciało, pomimo deszczu, który nie mógł się zdecydować. Ponadto, jak SAAB dowiedział się, że będę w Linkoping to mnie zaprosił do swojego muzeum lotnictwa😉. Ciekawostką jest to, że wejście jest bezpłatne. Oglądając sporo eksponatów przypomniało mi się powiedzenie "chcesz pokoju to szykuj się na wojnę". Przecież Szwecja to neutralny kraj...

A propos wojny. To właśnie w bitwie pod Linkoping, mając zaledwie 4 tysiące żołnierzy król Zygmunt III Waza poniósł klęskę. Szlachta polska nie chciała sfinansować większej armii. A szkoda, bo odzyskując szwedzką koronę Zygmunt III Waza silna wówczas Rzeczpospolita tworzyłaby unię polsko-szwedzką stając się tym samym potęgą równą Habsburgom. No i nie byłoby Potopu, rozbiorów...

 




Warto też zajrzeć do muzeum motoryzacji w mieście Motala. Nazwa myli bo cofamy się w czasie nie tylko w motoryzacji ale technice, muzyce, elektronice, stylu życia...


  


 




A jazda po okolicy to Szwecja w pigułce. I te fotoradary wszędzie i co chwila. Dyscyplinują ale i bez nich kultura jazdy inna. I wcale nie o wysokość mandatów chodzi. I to się nie zmieniło odkąd pamiętam.

1 komentarz:

Napisz co o tym myślisz.

Z wizytą u Marii Konopnickiej

 Dzisiejsza przejażdżka była raczej testem nowego sprzętu ale nie marnowałem czasu. Wybrałem gminne dróżki by poszukać ciekawych miejsc. A t...