Strona główna na dzień dobry

09 lipca 2021

Linux i Muminki

 Finlandia. U nas znana z gorzałki o tej samej nazwie, Muminków, Nokii, ciężkich brzmień w muzyce, sauny i reniferów. Znamy też kilku fińskich sportowców: Jane Ahonen, Mika Häkkinen (F1),  Kimi Räikkönen (F1), Marcus Grönholm. A ludzie z branży IT znają pewnie Linus Torvalds - ten od Linuxa. No i w Rovaniemi mieszka Mikołaj...

Rano Helsinki przywitały mnie deszczem, ulewą lub kropieniem. Spacer zatem mocno ograniczyłem ale i tak zerknąłem tu i tam. No i oczywiście to co chciałem bardzo zobaczyć się nie dało. No, niby było ale całe zakryte bo remont jakiś - Kaplica Ciszy.




 

 

 


Droga do Muminków w Naantali już lepsza i bez deszczu. A w dolinie Muminków - lato😁. Naantali to jedno z ładniejszych miast portowych Finlandii. Zlokalizowane jest w sąsiedztwie dawnej stolicy - Turku. 
W tym niepozornym miasteczku znajduje się największa atrakcja regionu - park rozrywki Muumimaailma, czyli Dolina Muminków. Widzimy na żywo książkowe ilustracje: błękitny Dom Muminków z czerwoną dachówką, obok Namiot Włóczykija i Teatr Emmy. Pięknie urządzona sypialnia Panny Migotki czy kuchnia Mamy Muminka. Rewelacja. Banan z gęby nie znika. Wizyta w tym parku to nie tylko  oglądanie bajkowych obiektów. W trakcie trwania sezonu można spotkać tam ulubione postaci z bajki.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co o tym myślisz.

Z wizytą u Marii Konopnickiej

 Dzisiejsza przejażdżka była raczej testem nowego sprzętu ale nie marnowałem czasu. Wybrałem gminne dróżki by poszukać ciekawych miejsc. A t...