Strona główna na dzień dobry

20 sierpnia 2018

Czechy - Polska - Słowacja

 Trójstyki – to obszar oznaczany obeliskiem, flagami oraz słupkami granicznymi gdzie stykają trzy granice państw. Jest to jednak nie tylko miejsce na mapie, ale przede wszystkim obszar przenikania się kultur, zwyczajów i języków trzech sąsiednich narodów. Takie miejsca w Polsce stały się atrakcją turystyczną. Niektórzy stawiają je sobie jako podróżnicze wyzwania, chcąc poznać i zwiedzić każdy z takich granicznych punktów. I taki właśnie cel również i ja sobie postawiłem. Dotrzeć motocyklem do wszystkich sześciu trójstyków. (Później dowiedziałem się, że mamy jeszcze jeden, trochę historyczny...)

Rozpocząłem od trójstyku Polska - Czechy - Słowacja pomiędzy polską miejscowością Jaworzynka, słowacką Czerne i czeską Herczawa. Zahaczyłem też o Kraków bo był blisko. Miejsce przygotowane jest na wizyty turystów - łatwo dojechać, można wypocząć pod wiatą turystyczną. Stanąć jednak tuż przy obelisku wyznaczającym styk trzech granic nie jest łatwo bo znajduje się w strumieniu. Miałem farta bo strumień w tym czasie był wyschnięty więc charakterystyczny obelisk był osiągalny.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co o tym myślisz.

Z wizytą u Marii Konopnickiej

 Dzisiejsza przejażdżka była raczej testem nowego sprzętu ale nie marnowałem czasu. Wybrałem gminne dróżki by poszukać ciekawych miejsc. A t...