Strona główna na dzień dobry

06 sierpnia 2023

Muzeum Pojazdów Zabytkowych "Tamte Lata"

 Ten dzień wykorzystałem do eksploracji muzeum, które zlokalizowane jest niedaleka mnie, w Zgierzu. Muzeum Pojazdów Zabytkowych "Tamte Lata" to na pozór zwykłe muzeum. Przyglądając się bliżej tej prywatnej inicjatywie trzech pasjonatów (Rafał Pietrzak, Krystian Kłoska i Karol Angerman) można dostrzec coś nietypowego. Otóż, wiele eksponatów można po prostu kupić. Z tego co zrozumiałem właściciele wyszukują perełki na całym świecie, restaurują je, prezentują w swoim muzeum ale nie jak Święte Grale lecz jako ofertę dla innych pasjonatów. Z tego powodu może się okazać, że to co widziałem dziś, za rok może być już nieaktualne. Nietuzinkowe, trochę biznesowe podejście. Bo muzeum prowadzi po prostu giełdę klasyków motoryzacji, której ofertę można śledzić tutaj: https://sprzedajemyklasyki.pl/gielda_klasykow/

Do kupienia są między innych Opel Kadet z roku 1938, Pontiac Big Six 6-29 Fisher z 1929 roku, Ford T z 1917 roku,

Renault Frères z 1906 roku ale również młodsze youngtimery jak Volvo PV544 z 1960 roku, Porsche 911 Carrera z 1986 roku  a nawet Polonez Atu z 1999 roku.

Na miejscu można też kupić oryginalne amerykańskie tablice rejestracyjne.

Kolekcję uzupełniają artefakty z czasów minionych - maszyny do pisania, motocykle i motorowery, pompy paliw stojące niegdyś na stacjach benzynowych i wiele innych.

Fajne miejsce na krótki wypad.










 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co o tym myślisz.

Z wizytą u Marii Konopnickiej

 Dzisiejsza przejażdżka była raczej testem nowego sprzętu ale nie marnowałem czasu. Wybrałem gminne dróżki by poszukać ciekawych miejsc. A t...