Strona główna na dzień dobry

15 czerwca 2021

Zamek Inowłódz

Obronny zamek w Inowłodzu był jedną z blisko pięć­dzie­się­ciu mu­ro­wa­nych wa­row­ni, zbu­do­wa­nych za pa­no­wa­nia Ka­zi­mie­rza Wiel­kie­go. Wy­sta­wio­ny w la­tach 1356-66 peł­nić miał funk­cję sie­dzi­by lo­kal­nej ad­mi­ni­stracji i punk­tu obron­ne­go przy gra­ni­cy Pol­ski z pań­stwem ksią­żąt ma­zo­wiec­kich. Za­bez­pie­czał też po­blis­ki bród i ko­mo­rę cel­ną na szla­ku han­dlo­wym, któ­ry w tym miej­scu prze­kra­czał Pi­li­cę. Przed 1390 ro­kiem prze­szedł ty­tu­łem za­sta­wu w rę­ce bra­ci Ja­na i Abra­ha­ma Nie­mi­rów (Nie­mie­rza) No­wo­dwor­skich her­bu Na­łęcz, ale już w 1393 król Wła­dy­sław Ja­gieł­ło wy­ku­pił go i kil­ka lat póź­niej roz­bu­do­wał.

 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co o tym myślisz.

Z wizytą u Marii Konopnickiej

 Dzisiejsza przejażdżka była raczej testem nowego sprzętu ale nie marnowałem czasu. Wybrałem gminne dróżki by poszukać ciekawych miejsc. A t...