Strona główna na dzień dobry

19 października 2019

Czeskie klimaty

Październik rozpieszczał pogodą. Prowokował, zachęcał, nęcił... Czemu nie ulec? Uległem. Padło na krótki, weekendowy wypad do południowych sąsiadów. Szybko się spakowałem, znalazłem kilka fajnych według mnie miejsc. No i ruszyłem na zwiedzanie a nie jazdę bez celu. 

Zamek Grabštejn wznosi się na skalistym wzniesieniu niedaleko miasta Hrádek nad Nisou. Najważniejszym punktem zamku jest cylindryczna wieża, z której rozciągają się widoki na cały obszar Trójstyku. Zatem dotarłem do kolejnego już w swoich podróżach Trójstyku!

Pierwsze pisemne wzmianki o zamku pochodzą z 1286 roku, czyli warownia jest dość leciwa. Będąc na zamku warto wejść do kaplicy św. Barbary, która jest ponoć wyjątkową w skali Czech.


Panská skála lub Varhany – charakterystyczne wzgórze z wychodnią bazaltu, w północnych Czechach, znajdujące się w okolicy Kamienickiego Szeniowa w Czechach. Na wzgórzu znajdują się słupy bazaltowe pochodzenia wulkanicznego o niezwykle regularnej sześciobocznej budowie.

Aż dziw bierze, że nie jest to dzieło rąk ludzkich! Jaka ta przyroda jest nieobliczalna. I piękna!





Rozległy zamek Zakupy służył w drugiej połowie XIX wieku jako letnia rezydencja byłego cesarza austriackiego Ferdynanda I. Podczas zwiedzania można obejrzeć nie tylko apartament cesarza, ale także pokój stołowy czy kaplicę, w której w 1900 r. ożenił się następca tronu austriackiego Franciszek Ferdynand d´Este z hrabianką Zofią Chotkową.
Dziś trwa reanimacja obiektu, a jest co robić...




Słynne wśród motocyklistów Pekelne Doly. Ciekawe miejsce. Można coś zjeść, można się przespać, można pojeździć motocyklem wewnątrz góry... Kto nie był, niech zaplanuje. Miejsce z klimatem. Warto.





Kolejna warownia w mojej dzisiejszej podróży.
Lemberk był pierwotnie granicznym grodem warownym na żytawskim szlaku handlowym. Z postaci pierwotnej zamku zachowała się tylko cylindryczna wieża, pozostałe części zakryły przebudowy renesansowe i barokowe.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co o tym myślisz.

Z wizytą u Marii Konopnickiej

 Dzisiejsza przejażdżka była raczej testem nowego sprzętu ale nie marnowałem czasu. Wybrałem gminne dróżki by poszukać ciekawych miejsc. A t...